söndag 5 september 2010

Hur jag gör utan mobil

Jag lämnar inte lägenheten.
Jag lämnar inte ens datorn.

Framför datorn håller jag mig à jour. För tänk om någon vill mig något viktigt? Mobilen har blivit min kompis och mitt ständiga sällskap. Att vara utan den rubbar ju hela vardagen.

Hur gör man till exempel om någon skulle vilja hälsa på mig? Där jag bor har vi porttelefon. Dock ingen porttelefon där man kan knappa in en kod för att stiga på, utan man söker på ett namn och ringer på hos den personen. Den påringningen går till min mobil och som det ser ut nu kan alltså ingen ringa på mitt namn för att komma in. Och dörrarna är förstås alltid låsta. Lösning? Jag tänker genast att personen kan ju ringa mig när den är här, så kommer jag och öppnar dörren själv. Men vänta här nu... var ska personen ringa när jag inte har någon telefon?

Kasta sten på fönstret kanske man skulle testa?

2 kommentarer:

IdaHoo sa...

Haha, helt seriöst... Hur gjorde man förr?? Det är faktiskt galet läskigt hur beroende vi är av mobilen. Ibland stänger jag av den en dag bara för att sluta vara så beroende. Samtidigt kommer ju alla sms fram senare när man väl sätter på telefonen... Inte dom som ringt dock :P

Superfint i lgh precis som jag hade trott också! :) Ser ju mys ut, hihi :)

Puss

Johanna sa...

Helt galet är det. Men också förståeligt när vi inte har någon hemtelefon eller så. Stänga av den kan vara skönt, men då är det ju ett val. Nu är det mest... drygt!

Google Analytics Alternative