fredag 3 september 2010

Nej, alltså, jag är bara mostern

Jag handlade barnkläder i går. När jag gör det brukar butiksbiträdet alltid fråga om det är en present. Den här gången hände inte det. I stället berättade butiksbiträdet om en kampanj där man kunde lämna in begagnade jeans och vinna en årsförbrukning på just jeans. För barnen då, förstås.

– Ni kanske inte använder 12 jeans på ett år, men det går ju att spara dem, säger hon.
– Ja, precis, säger jag.
– Jag skickar med lite ballonger! Och så lite godis... fast han kanske inte får äta godis än?
– Nej, han är nog lite liten. Men storebrorsan kan säkert ta det annars.
– Annars kan ju mamma äta upp det, säger butiksbiträdet och blinkar åt mig.

Alltså, jaha, nej...
Men jag tyckte faktiskt att det var ganska trevligt att ta på mig den rollen.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative