söndag 1 maj 2011

När man blir liten på jorden

Lögnare. Utsugare. Självisk. Sådan är jag! I alla fall enligt min hyresvärd, som också tycker att jag ska fundera över om det är något fel på mig när jag tycker att mitt rum är kallare än övriga huset.

Vad som gnager i mitt huvud just nu är om min hyresvärd kommer tycka att hon ska behålla min deposition för att betala de höga räkningarna som hon hävdar att jag orsakat när jag reglerat värmen i huset. Vilket jag alltså inte har gjort eftersom jag inte vet hur man gör. Äh, jag orkar inte ens förklara vår absurda konversation. Just nu längtar jag så enormt mycket efter att få ta alla mina väskor och stänga porten bakom mig och därmed lämna Stonefield Street för sista gången.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Men herre gud, detta ar ju absurt! Hon kan inte behalla depositionen, Reuben halsar att om hon inte ger den tillbaka till dig kan han ta det till 'small claim court' for dig. Jesus vad arg jag blir, hur kan hon uppfora sig pa det viset????

Johanna sa...

Ja, det är galet... och då har jag inte ens berättat hälften. Men i dag var hon supersnäll och bad om ursäkt och kramade om mig. Gud. Jag tror det ska lösa sig med depositionen. I'll let you know... TACK till Reuben!

Google Analytics Alternative