fredag 13 maj 2011

När jag kommer till huvudstaden ska jag fika


Fler än jag kan räkna på fingrarna på min ena hand. Nästan så många som jag kan räkna på fingrarna på mina båda händer. Så många fikor har jag redan inplanerade i Stockholm. Gamla vänner, nya vänner. Sundsvallsvänner, Londonvänner. Jag gillar tanken på att flytta tillbaka till Stockholm när fika-/middagsschemat ser ut så. Jag gillar även tanken på att flytta tillbaka till Stockholm för att det är för att stanna. Ja, för nu har jag inget plugg att gå tillbaka till, ingen stad jag måste till och jag vet inte var jag skulle bo om inte i Stockholm. Så jag räknar med att stanna – även om det faktum att jag vare sig har jobb eller bostad efter augusti stressar mig lite mycket. Men nu: fokus på att återse och lära känna.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Nu satsar vi på att stanna. Att få en fast punkt ...

Hoppas jag är inräknad i en av alla dessa planerade fikor. Saknar oss

Camilla sa...

Nu satsar vi på att stanna. Att få en fast punkt ...

Hoppas jag är inräknad i en av alla dessa planerade fikor. Saknar oss

Google Analytics Alternative