torsdag 23 juni 2011

Så många saker som behöver flytta in

Kom till Falun i en försenad buss. Irriterad på busschauffören som inte hittade och på alla människor som stoppade upp trafiken för att de prompt ska till Dalarna på midsommar.

Av mamma möttes jag med en present. Ett vitt tvåvåningskakfat! Jippi, äntligen! I London såg jag hur många kakfat som helst men alla kändes för jobbiga att frakta hem. Nu har jag ett att duka upp scones och kakor på. Ni anar inte hur mycket jag längtar efter att flytta in i min egen lägenhet om ett par månader och få använda mina nya saker, bland annat kakfatet (som kommer fungera utmärkt att ha frukt på när jag inte har tebjudningar), den vackra telådan, dalahästen som stått i föräldrarnas gästrum sedan jag fick den i julas och den där lilla ljuslyktan jag köpte på Gotland. Och min fantastiska och humoristiska spegelskylt, förstås. Den ska ni få se någon gång.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative