tisdag 21 juni 2011

Gotland i mitt hjärta


Jag blir så oerhört bra bemött när jag besöker butiker och säger att jag gör ett jobb för bilagan Leva & bo. Så klart de blir glada, för att jag är där och fotar och skriver lite om just deras lilla keramikverkstad, glasbruk eller inredningsbutik är ju i princip reklam för dem. Men ändå. Det är så mysigt att möta glada människor. De berättar gärna om sin butik, de visar mig runt lite extra och jag får veta saker som jag aldrig annars skulle få veta. I dag har jag fått färdkost i form av några karameller och blivit erbjuden att när som helst komma tillbaka eller ringa om jag behöver Gotlandstips. En annan butiksägare tog upp sin mobil och fotade mig och min kamera. Hon ville nämligen lägga upp en bild på Facebook.

Det är tydligen stort att lilla jag från den stora tidningen är på plats. Lite gulligt, tycker jag.

1 kommentar:

Camilla sa...

Självklart är det gulligt! :)

Google Analytics Alternative