fredag 3 juni 2011

Det skymmer och skänker oss drömmar, sjungandes sjöstadens namn.


Lägenheten jag hyr, den hyrdes av en kompis till mig förra sommaren.
Hon älskade att bo i det här området, precis som jag älskar att bo här nu.
Och hon sa precis att när hon får sambo, då ska hon flytta hit igen.
Hon tog orden ur munnen på mig för jag har tänkt exakt samma sak.
Här finns allt. Restauranger, affärer, gym. Vatten, härliga promenadstråk, nära till natur.
Här finns lugnet. Och samtidigt närheten till city. För mig känns det perfekt.

3 kommentarer:

Helena sa...

Sjöstan ÄR perfekt! Ser fram emot att bli granne med dig och din framtida sambo :)

Johanna sa...

Och jag ser fram emot att bli granne med dig och din framtida sambo! Då kan vi ha fåniga parmiddagar och så kan de göra något töntigt, typ spela tv-spel eller titta på bilar (haha!), medan vi promenerar på bryggan längs vattnet och springer uppför Hammarbybacken. Sjukt bra plan, känner jag.

Anonym sa...

Haha åh gud ja, det låter helt perfekt. Jag längtar redan!

Google Analytics Alternative