söndag 5 juni 2011

Om att vilja vara kreativ

I en tygaffär på Söder strosade vi runt i går, en kompis, hennes pojkvän och jag. De ska flytta in i en lägenhet nästa vecka och letar tyg till stolar och sänggavel som de ska sy om. Där vi letade fanns tyger i tråkiga färger och galna färger och omönstrat och jättemönstrat. Urflippade mönster delade hylla med manchester och sammet och alla möjliga tunna och tjocka och prassliga och konstiga material. Och jag blev så himla sugen att göra saker med tyg, jag med! Om mammas och pappas runda 70-talsköksbord får plats i min kommande lägenhet måste jag klä om kuddarna till stolarna med ett galet mönster. Och kanske sy lite kuddfodral. Och... ja, vad mer kan man göra med roligt tyg?!

Mvh en som knappt klarar sy i en knapp.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative