söndag 19 juni 2011

Efter fem varv runt innerstaden


Att köra bil på Gotland är superenkelt. Väg 140 och 142 och allt vad det heter, de är ändå rätt små, och det är svårt att köra fel. Letar man efter en avstickare från väg till exempel 149 tror man att det kan bli knepigt att hitta den där lilla gårdsbutiken, men icke. Det är så himla enkelt. Troligen för att det dels är en liten ö, dels bra skyltat.

Men innerstaden. Innanför muren. Herregud! Enkelriktat, privat väg och så små vägar att man inte tror att det är bilvägar. Jag trodde aldrig jag skulle komma fram till hotellet. Till slut gjorde jag det. Och här sitter jag och tycker att hotellet som jag förra sommaren gav fyra getingar inte riktigt är värt fyra getingar. Det är tydligen skillnad på rum och rum.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative