måndag 11 juli 2011

Nästan så man känner sig lite bilkunnig

Efter nio år med körkort: i dag har jag lärt mig hur man fyller på olja i bilen. På tiden, kan tyckas. (Men hey, jag har aldrig ägt en bil och kommer inte göra på ett bra tag heller, så jag har bra ursäkter.)

Där stod jag, på en parkeringsficka på den öländska landsbygden och fick instruktioner i telefonen från en kille på hyrbilsfirman. Jag ringde och sa att jag tror att oljelampan lyser och att jag inte är så bra på sånt här, att jag kan köra bil och tanka den, men inte så mycket mer... Killen i andra änden skrattade och guidade mig från grunden. Verkade ju hur lätt som helst. Sedan fick en söt och hjälpsam kille på en mack göra jobbet åt mig. Själv tittade jag på och lärde mig. Nu vet jag hur jag gör till nästa gång!
Google Analytics Alternative