lördag 30 juli 2011

När det inte blir som man tänkt sig

























Om väderprognosen bara hade varit ärlig. Sagt att det skulle bli stekhett, nästintill klarblå himmel och en massa sol. Då hade jag inte sminkat mig och åkt till Mariatorget för att leta tyg. I stället hade jag packat strandväskan och åkt till en badplats och slappat. Men nu åkte jag till stan. Svettades. Blev törstigare än någonsin. Jag vände i tygaffären. För varmt, orkade inte tänka. Åka hem, dricka massor med vatten, på med bikinin och ut till gräset för att lyssna på Sommarprat i ett par timmar. Bättre så.

Nu laddar jag för att dra till stans bästa sushiställe.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Åh vilken fin bild på dig, vad vacker du är! Och du, jag blir avundsjuk på eran sommar i Sverige. Idag har vi haft fint men annars har det mest varit molnigt och kvavt. Kram!

Johanna sa...

Tack! Men jag tror inte att vädret har varit så himla bra här? Mest kvavt tror jag. Och om det är så att det har varit bad- och solväder mycket blir jag också avundsjuk, eftersom jag i princip aldrig kan njuta av det. Kram på dig!

Google Analytics Alternative