lördag 9 oktober 2010

Vad som aldrig skulle hända i... ja, säg Sundsvall

För första gången i Sverige spelade ett liveband under ett jympapass på Friskis & Svettis i går. Och inte på vilken Friskis-anläggning som helst – det hände i Falun. Intensiteten hette rock'n'roll. Och så blev det. Överfull träningshall med fyra leende, peppande och kämpande ledare. Jag kämpade också som en tok, för ja, jag var givetvis där.

Jag har nog aldrig varit med om så mycket tjoande och applåder under ett träningspass förr.

Av någon anledning kämpar jag alltid extra mycket när jag tränar i Falun. Och jag är ganska säker på vad det beror på. För det första har jag aldrig stött på så många bra ledare på en och samma plats. För det andra är lokalerna bra, men små. Det gör att motionärerna kommer ganska nära inpå varandra vilket ger dynamik, gemenskap och extra mycket kämparvilja. För det tredje, och viktigast: min känsla är att det finns mycket mer träningsglädje här än på andra ställen jag tränat på.

Och att träna till ett liveband – grymt häftigt.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative