måndag 4 oktober 2010

Jag gillar fika, jag


Nej, jag fyller inte år. Nej, jag har inte vunnit på lotto. Jag firar absolut ingenting. Jag kände bara för att ha tårtkalas, eftersom tårtor är fina, goda och festliga. Så tårtkalas hade jag i helgen, mellan hockey, bergsbestigning och god mat. Min poäng är att man inte måste ha en anledning till att lyxa till det – även om det är väldigt skönt att ha något att skylla på ibland. Som i dag: kanelbullens dag. Eh, jag tror jag måste fika i eftermiddag, för man måste väl det, den här dagen, va? Bra.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Mumsigt värre, den där gröna tårtan är så god och kanske kan du och jag ta en bit på lördag?!

Johanna sa...

Absolut! :)

Lina-Marie sa...

Helt rätt inställning! Nästa vardagslyx hänger jag på! :) Hoppas det smakade!

Johanna sa...

Jag lyxar jämt, Lina. Bara att komma över, med lite förvarning, så kirrar jag lyxet! :)

Google Analytics Alternative