fredag 8 oktober 2010

Klick och man ba oj vad snygg jag blev


Jag: Det ska inte vara något passfoto, så jag behöver inte visa örat...
Fotografen: Nej, det gör man inte längre.
Jag: Nähä?
Fotografen: Nä, det var några år sedan man slutade med det.
Jag: Eh, jaha. Jaja, men vad bra.
Jag sätter mig ner på pallen.
Fotografen: Upp med hakan lite.
Jag tittar upp, skådar den konstiga kameran och undrar var jag ska titta någonstans.

Klick!

Och så är fotot taget och jag ba tack för att jag hann förbereda mig. Jag betalar 179 kronor för fyra fula bilder där jag inte ens tittar in i kameran. Fyra fula bilder varav en nu sitter på en application form – och jag ser ut som världens tråkigaste människa. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite roligt.

3 kommentarer:

Camilla sa...

KLICK! Det är väl just det med sådana bilder är man aldrig blir bra, eller framförallt att man aldrig är beredd. Det liksom bara, klick.

IdaHoo sa...

Men oj, neeej. Haha! Kunde han inte ta några fler då? Så du blev nöjd? Taskigt!!

Johanna sa...

Camilla: Faktiskt, de blir sällan bra. Fast jag är nöjd med min körkortsbild, faktiskt.

Ida: Han verkade trött på sitt jobb... och jag orkade faktiskt inte bry mig. :)

Google Analytics Alternative