lördag 21 januari 2012

Lediga lördagslistan

Vad åt du till frukost?
Mezeyoghurt med banan, kiwi, mandarin och flytande honung. Och kokoste.

Vad har fått dig att skratta i dag?
Jag själv och min kompis.

Vad har du på dig just nu?
Vit/svarta tights med konstiga mönster och hästar på. Vitt linne, grön stickad tröja. Glasögonen på bilden.

Hur ser resten av dagen ut?
Diska, dammsuga, bädda sängen, sortera papper och kvitton i pärmar, läsa tidningar och kanske sätta mig in i kursen jag ska läsa under våren (bara en pluttig 7,5-poängskurs på distans). Det vill säga: göra sådana där trista måstesysslor som jag inte hunnit under veckan.

Vad hände i går kväll?
Var hos mina bästa grannar och åt kladdkaka, drack vin, pratade, skrattade, busade med katter och sov sedan över.

Och i morgon?
Träna skivstång (eller bodypump på icke-Friskis-språk) och eventuellt strosa i affärerna på Götgatan. Om jag har tid över och blir rastlös blir det nog lite jobb också.

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Min födelsedag. Fast dagen efter, pressträffen och peppen jag fick var himla bra också. Samt träningsvärk i magen. Jag har fått det typ en gång sedan min ryggoperation för fem år sedan, så det var en fantastisk känsla.

Och det absolut sämsta/tråkigaste?
Människor utan förmåga att tänka sig in i andras situation. Och att jag inte hade så mycket matlust på min födelsedag var också lite typiskt.

Vad dricker du i helgen?
Te, vin och vatten. Troligtvis mest te, som vanligt.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative