torsdag 29 september 2011

Skogsmulleträningen

En av de bästa sakerna med att bo på den här sidan stan kan vara att det är nära till naturen. Jag gick i skogen i dag, den ligger inte många minuters promenad från min lägenhet. Riktiga lantisar hade kanske kallat det för ett större buskage, eller bara några träd, vad vet jag, men för att vara Stockholm känns det ganska fantastiskt att få gå på grusad väg, bland träd och fält där det till och med luktade natur! Min promenad tog en och en halv timme i eftermiddags. Att det skulle bli så långt var inte meningen, det råkade bara bli så eftersom jag höll på att gå vilse i det enorma Nackareservatet. Men det gick bra, jag kom hem igen. (Med tanke på mitt förra inlägg måste jag berätta att jag gjorde 40 situps också.)

Min nya träningsapp SportsTracker beräknade hur länge jag gick, vilken medelhastighet jag höll, vilken maxhastighet jag hade, hur många kalorier jag gjorde av med – och på en karta kan jag se exakt hur jag har gått. Dessutom sparas allt i en dagbok, så att jag kan gå tillbaka och jämföra. Jättekul!

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative