torsdag 8 september 2011

På väg att bli min egen?


Arbetsförmedlingen har aldrig gett mig något. Förrän i dag. Tack vare att jag är kulturarbetare kan jag inte gå till vanliga Arbetsförmedlingen, utan måste söka mig till Arbetsförmedlingen Kultur Media. Och där, i lokalerna på Söder Mälarstrand finns positivitet – livsiktigt för att den som saknar jobb ska bli peppad och inte deppa ihop totalt. Där finns också människor som förstår journalistbranschen. Dessutom fanns där något jag inte sett på Arbetsförmedlingen tidigare, nämligen arbetsförmedlare som ler, skämtar, skrattar – från hjärtat! Som är glada, optimistiska och genuint hjälpsamma.

Nu är jag tillbaka på mitt provisoriska hemmakontor (köksbänken, se bild) och på schemat har jag, förutom de uppdrag jag redan fått, starta eget-kurs och ekonomi-coaching. Nu börjar hårt jobb, men det ska nog bli bra det här.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative