söndag 4 december 2011

Och så kom andra advent


Jag hade redan sju sorters kakor som jag tinade upp från frysen, men kände att något fattades. Så jag bakade kladdkakemuffins som jag prydde med vit choklad-stjärnor samt riven vit choklad.

– Du tyckte att du behövde ännu en kaksort...? undrade M som kom på adventsfika.

Nej, kanske inte. Särskilt med tanke på att det till slut bara var hon som kom och vi satt där med ett berg av muffins, bullar och småkakor. Hur som helst, mitt fika verkade få godkänt.

5 kommentarer:

Sofia sa...

Men gud så gott det där såg ut att vara!

Johanna sa...

Det ÄR jättegott! :)

David sa...

Min mamma har en sån där tekanna, fast blå. Det är kanske inte så intressant - mer intressant är att jag druckit typ tio koppar te den här veckan, vilket också är antalet koppar jag druckit det här...milleniet? :)

Christoffer Hjalmarsson sa...

Satans bullar vad gott det där ser ut! Om du inte äter upp alla så äter jag dem mer än gärna när jag kommit hem.

Hade fint

Hälsningar Christoffer Hjalmarsson

Johanna sa...

David: Oj, välkommen till min tevärld!

Christoffer: Skojar du! Om just dessa skapelser är slut när du kommer hem har jag garanterat bakat nytt! Hoppas du har det bra!

Google Analytics Alternative