lördag 17 december 2011

Jag är inte bara journalist

Tidigare i veckan jobbade jag på café. Alltså satt med datorn på café och skrev. Som journalist.
I dag jobbade jag på café. Alltså med förkläde, serverade, gjorde kaffe. Som barista.

Frilansjournalist och barista, vilken kombination. Journalistiken betalar mig mer, men caféet ger mig lite trygghet som journalistiken inte verkar kunna ge mig. Och vet ni vad? Även om mina fötter värker något fruktansvärt och min rygg är trött efter sex timmar utan att få sitta, så var det rätt trevligt att jobba på café. Att komma ut från journalistbubblan i några timmar och i stället torka bord och servera mat var liksom som att komma ut i verkligheten igen.

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag vill också bli journalist och jag tänker som dig att det nog är bra med lite omväxling. Typ jobba på café samtidigt, åtminstone periodvis. Det är min plan!

Google Analytics Alternative