fredag 27 augusti 2010

Och nu: dags att avsluta det jag påbörjat

Deadline på kommande tv-tidning är på onsdag. Jag skrev färdigt den sista artikeln i dag. Sedan lämnade jag "mitt" passerkort hos en av cheferna, "min" telefon i receptionen och "min" MacBook hos datoravdelningen. Och plötsligt har jag även lämnat redaktionen på Kungsholmen och vardagen i Stockholm bakom mig. (Åtminstone för den här gången.) Plötsligt befinner jag mig i Falun, för att i morgon åka med flyttlasset till Sundsvall, staden jag med glädje lämnade för exakt sju månader sedan.

Hur det känns att flytta tillbaka? Konstigt. Fel. Motvilligt. Som ett steg tillbaka, som att återgå till något gammalt. Och lite, men bara extremt minimalt pyttelite, förväntansfullt. Kommande termin är ju trots allt den som ska ge mig det som jag kom till Sundsvall för: min journalistexamen.

2 kommentarer:

Thérèse sa...

Jag förstår din känsla. Inte kul att flytta från ett ställe man trivs och vem trivs inte i Stockholm... Men en termin går fort och du är alltid välkommen hit igen. Jag vill gärna fika , äta lunch, ta en öl eller nåt annat kul.

Johanna sa...

Thérèse: En termin går fort, vilket för mig innebär FLYTT IGEN. Herregud. Haha.

Google Analytics Alternative