fredag 20 augusti 2010

Slutspurten

När jag började på mitt jobb på den här kvällstidningen var jag ganska skraj. Herregud, ska jag jobba där? Hur hände det? Jag kommer avslöjas! Att jag inte kan något kommer att avslöjas! Äsch, det gick hur bra som helst. Veckorna har rusat förbi fortare än någonsin, vilket låter klyschigt, men är helt sant.

Nu är det blott en vecka kvar på mitt jobb. Mitt jobb som reporter där jag har gjort allt från att göra entré på röda mattan tillsammans med svenska tv-kändisar till att skriva om vildsvin och leta efter genuina platser på Gotland. Jag skulle gärna ta över efter honom jag vikarierar för och bara fortsätta här, stanna kvar och vara enda reportern på min bilaga. Helt okej vore det.

Men det är klart. Att sätta sig i skolbänken igen för att skriva C-uppsats blir nog dödskul det med.

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Dödskul var ordet!

Johanna sa...

Oh yes. Jag längtar dödsmycket!

Google Analytics Alternative