måndag 23 augusti 2010

Detta eviga flyttande

En plats där jag vet att jag ska bo under en längre tid, dit jag kan ta mina gamla kartonger som stått utspridda i olika förråd i några år, där jag kan packa upp alla mina älskade böcker och där jag kan måla om och sätta upp hyllor utan att oroa mig för att det ska bli för mycket att ta ner inom en snar framtid. Ett relativt permanent boende, kanske med uteplats - det är vad jag längtar till.

Just nu håller jag på att flyttpacka för tredje gången - i år (!). Hade jag inte hyrt möblerat hade det varit fruktansvärt jobbigt. Nu är det bara... jobbigt. Jag blir alldeles glömsk och förvirrad av att packa upp, packa ned och inte ha koll på om saker finns i Falun, Sundsvall eller Stockholm. Och i december lär jag packa igen, för att flytta till... ja, det är förstås oklart.

1 kommentar:

Camilla sa...

Jag ska se till att besöka dig under hösten för att förgylla dina pluggdagar lite extra.

Google Analytics Alternative