söndag 15 augusti 2010

Sundsvallsångesten

Många saker med att behöva flytta tillbaka till Sundsvall blir jobbiga.
1. Jag ska bo ensam igen. Handla ensam, laga mat ensam, tvätta ensam, kvällsfika ensam, se på tv ensam, somna ensam, vakna ensam, komma hem ensam. Ensam.
2. Jag ska gå i skolan igen. Tvingas göra saker jag inte vill. Ständigt ha pluggandet i åtanke.
3. Staden Sundsvall är... inte jätterolig.

Om man ska försöka tänka positivt då?
1. Äntligen får jag fler kanaler. Trean och femman välkomnas varmt.
2. Jag slipper möblerad andrahandsuthyrning och får äntligen dricka ur mina egna tekoppar.
3. Jag får närmare till trevliga grannar.

Visserligen tror jag att min lilla tjugotvåkvadratare kan bli mysig, men fick jag välja skulle jag stanna i Stockholm. Eller dra någon helt annanstans. Uppsala, London, Visby eller... Bahamas, typ...?

7 kommentarer:

IdaHoo sa...

Jag är här nu :D

Och jag tycker du ska komma till Uppsala ;) Eller så kanske vi skulle ta och dra till Visby båda två ;)

Puss

Johanna sa...

Ja, vi får väl se hörredu. I Uppsala bor jag gärna igen!

Grannen en våning under sa...

Med trevliga grannar är du aldrig ensam!:)

Johanna sa...

Tack, grannen, det känns tryggt. <3

Anonym sa...

Kan ni inte gå ihop ett gäng och hyra något större ihop? Mer sällskapligt. Kul att du fortsatte blogga!

/Viola

Johanna sa...

Viola: Kul att du uppskattar det. ;) Jo, det är klart att det skulle kunna gå. Men jag vill faktiskt inte bo med kompisar. Då bor jag hellre ensam och har nära till dem.

Camilla sa...

Den där Bahamas-drömmen gillar jag ;) Hoppas jag får följa med, när den dagen kommer.

Google Analytics Alternative