tisdag 20 december 2011

Julfriden är nära – bara två intervjuer och tre texter kvar

Dricker upp den sista glöggen ur dalahästkoppen. Äter saffransmuffins och pepparkakor på dalahästfatet. Skriver artikel. För nu måste jag bli färdig för korrläsning.

Lägenheten har jag städat. Väskorna ska jag hämta i förrådet för att packa. Sedan återstår bara att fixa de sista julklapparna. Det ska ordnas i morgon tillsammans med svägerskan som kommer till Stockholm över dagen. När vi har ätit lunch och trängts bland andra julstressade stockholmare (ge mig styrka och tålamod!) tar vi tåget till Dalarna tillsammans. Jag brukar inte längta efter att åka hem till Falun, men den här gången gör jag det.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Mmmmmm! Saffransmuffins...hur gör man det?

Johanna sa...

Åh, det är superlätt. Som vanligt, enkla muffins med lite saffran i bara. Hittar tyvärr inte receptet jag använde, men googla saffransmuffins – det finns massor!

Google Analytics Alternative