onsdag 31 augusti 2011

Numera frilansjournalist?

När jag lämnade det höga huset i Marieberg i dag var jag ganska inställd på att gå ut i arbetslöshet. Men nu verkar det som om det snarare är en frilansvärld jag kan vara på väg in i. Jag hoppas det. Jag har fått mitt första uppdrag, och det känns oerhört skönt i att redan ha något att ta tag i. Samtidigt tänker jag inte hymla med min oro. Klart det gnager i mig att min inkomst och min arbetssituation är ytterst osäker. Att ha jobbat sista dagen på kvällstidningen (för den här gången?), att inte gå till någon redaktion i morgon, att jag på sätt och vis är utan jobb, ja, det känns extremt märkligt.

Nåväl. Ni kan väl tillsammans med mig hålla tummarna för att mitt första frilansjobb bara är början?

2 kommentarer:

tolken sa...

Välkommen till frilansvärlden! Inte den sämsta. Fast man får lite ont i magen ibland när jobben inte direkt trillar in, men sen plötsligt både regnar, snöar och haglar det in jobb. Behöver du inspiration så kan du läsa några av alla miljarder flåshurtiga amerikanska bloggar om frilanslivet. Vissa har riktigt bra tips (fast det kanske är från tolkperspektiv. Jodå, jag följer dig fortfarande :-)

Johanna sa...

Inte den sämsta, men kanske inte heller den bästa? Jag är ofta peppad, men också oroad. Jag vill att det ska funka, för jag tror att det passar mig ganska bra. (Kul att du fortfarande följer mig! :))

Google Analytics Alternative