lördag 27 augusti 2011

Vilken nostalgitripp!

Grafiskt Utbildningscenter. Det är min gamla gymnasieskola ni ser på bilden. Nostalgiskt! Förutom till min gamla lägenhet cyklade jag även till min gamla skola i dag. Den står uppenbarligen kvar, precis som jag minns den – lite mindre bara. Jag cyklade omkring i området och insåg att de nybyggda husen inte ser lika nybyggda ut längre. Lite längre fram kände jag inte igen mig längre. Det som förut bara var en åker som ledde till lokalen där vi hade idrott, där är numera ett villaområde. I en trädgård var det barnkalas och på en garageuppfart tvättade någon bilen. För åtta år sedan brukade jag gå där, på väg till idrottslektionen. Märkligt.

Jag flyttade till Uppsala för att jag ville plugga journalistik redan på gymnasiet. Att flytta hemifrån, komma till en ny stad och plugga på GUC var roligt, men mot slutet var jag less och vid studenten var det en obeskrivlig lättnad att slippa skolan. Och journalist, det skulle jag absolut inte bli längre.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative