söndag 28 augusti 2011

I staden dit jag gjorde min första flytt























Annika och jag tog en nostalgitripp i Uppsala i dag. Tänk att vi gick på samma gymnasieskola första året – utan att veta om det. I dag gick vi upp till Slottsbacken, förbi Domkyrkan, tittade nostalgiskt på Ofvandahls där jag druckit enorma koppar med te och pluggat trots att det står på väggarna att just sådant undanbedes. Vi såg hur några löv börjat falla av träden, och jag tänkte på alla nyanlända studenter som kommer till världens mysigaste och kanske bästa studentstad. Sedan nostalgifikade vi på Café Linné och shoppade i butiker som inte fanns när vi bodde i stan.

2 kommentarer:

Sara sa...

Mysigt med höstvisit i Uppsala!

Johanna sa...

Ja, verkligen! Uppsala är faktiskt otroligt mysigt på hösten – så jag borde nog återvända när hösten kommit på riktigt.

Google Analytics Alternative