tisdag 14 februari 2012

Guld värt, det där med kanelsnäckor

Under eftermiddagen åt jag kolhydrater för ett helt kompani, kolhydrater som jag på sistone minskat på. Men i dag, kanelsnäcka efter kanelsnäcka la sig som en härlig deg i magen. Mums! Min frilanskollega kom hit med en påse fikabröd, så vi åt bulle efter bulle, drack te och pratade om sånt som ni med normala arbeten pratar om med era kollegor. Jobbet och livet. Att få ösa ur sig skit och saker man tänker på, och prata med någon i samma sits och samtidigt trycka i sig fem kanelsnäckor utan dåligt samvete. Guld värt.

3 kommentarer:

Tolken sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir. Min yngsta skulle ta med något svenskt till skolan idag och eftersom dum-IKEA slutat sälja andra märken än sina egna var jag tvungen att åka ut till dyra och exklusiva Scanshop, ihopp om att komma över kanelsnäckor (baka egna hanns inte riktigt med i gårdagens program). Men de hade leverans på tisdagar och osäkert om det hade några kanelsnäckor. Åkte därifrån med Ballerina kakor istället (två ballerina och två 100 gr schweizernöt för 11 euro, smakar det så kostar det :-)). Och när jag kom hem visar det sig att jag inte tänkt på att ballerina innehåller nougat (nötter) och skolan är "nutfree campus", snacka om uppförsbacke...

Sofia sa...

Mmm sa gott! Klart du ska fika utan daligt samvete!

Johanna sa...

Tolken: Nää, din stackare! Om det var möjligt kunde du få de, eh, ynka tre kanelsnäckorna som återstår i min påse.

Sofia: Absolut. Men jag har dragit ner på fikat/godiset efter att ha ätit sånt i princip varenda dag i över ett års tid. I en inte helt hälsosam mängd alltid. Men jag har inget förbud och när jag väl äter det är det mycket godare – och nej, inget dåligt samvete.

Google Analytics Alternative