fredag 11 november 2011

Nu med F-skatt!

Ett kuvert från Skatteverket föll ner från mitt brevinkast och landade på dörrmattan. Är det F-skatten? Är det F-skatten? Säg att det är F-skatten! Jag slet upp kuvertet och tjöt av glädje. Registreringsbevis! F-skattebevis! Jag trodde aldrig det skulle kännas så stort att få den här taniga lilla papperslappen. Men jag hade helst haft den 1 september. Sist jag fick lön på kontot var för elva veckor (!!!) sedan. Och jag har inte kunnat kalla mig frilansjournalist på riktigt. Förrän typ nu. Ett ord:
ÄNTLIGEN!

6 kommentarer:

jenny sa...

Grattis! :-D

becka sa...

Tänk va ett enda litet ord kan innehålla och betyda för en person; drömmar, framtidshopp...Gött att du bloggar vidare, själv har jag ju varit borta från bloggosfären i åratal, men ger det ett litet försök igen nu...men jag är inte lika innovativ som du och skaffar en ny adress, jag klamrar mig fast vid mitt gamla sjunkna skepp "Bollen är rund" haha!

Johanna sa...

Tack, Jenny!

Becka, vad roligt att du är tillbaka. Det var verkligen inte i går!

Emm sa...

Stort grattis!

Mia sa...

Jag väntar på mitt med!

Johanna sa...

Tack, Emm!

Det kommer nog snart, Mia!

Google Analytics Alternative