måndag 14 november 2011

Känslan av att ha skrivit sina första fakturor

Ah! Denna fantastiska känsla. Och lägg då till känslan av att plötsligt inse att man räknat lite fel på beloppet man tror att man jobbat ihop. Räknat fel till det bättre. Underbart för plånboken. Nu ska jag bara trippelkolla alla siffror tiotusen gånger och dubbelkolla att mitt bankgiro är aktiverat innan jag skickar i väg fakturorna.

Att jag sitter här med F-skatt och skriver fakturor för reporter- och fotografjobb är faktiskt lite overkligt.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Woohoo!! You go girl!!

Anonym sa...

intressant, och kul. Och så en dum fråga på det: hur fixar man bankgiro???

Johanna sa...

Jenny, yay!

Anonym: Jag ringde banken för att öppna ett företagskonto. Så i och med det fick jag några konton till mitt företag, och ett bankgironummer.

Google Analytics Alternative