tisdag 8 november 2011

Next stop: London

Vid lunchtid i dag rullade tåget in i London. Rätt skönt att ha lämnat Wales för England, på något vis. Cardiff var mysigt, men lite litet. Och London, ja, London är ju alltid London liksom.






















Detta, mina vänner, är en liten afternoon tea. Denna tjusiga lilla fika intog jag tillsammans med Londonsvenskorna tillika bloggerskorna Sofia och Jenny högst upp på Tate Modern i eftermiddags. Gott. Och så fruktansvärt fnittrigt att vi var helt slut efteråt.






















Där har man den här utsikten. Rätt skaplig ändå, eller vad säger ni?






















På Yo Sushi fick jag äntligen stilla mina sushicravings. Fnittret stillades dock inte det minsta, utan eskalerade snarare under sushimiddagen och Starbucksfikat. Under sådana här eftermiddagar och kvällar kan jag fundera på varför jag inte bor kvar i London, faktiskt. (Romantisering pågår, jag vet.)

3 kommentarer:

jenny sa...

Så där snygga kort fick inte jag till det.

Jag tycker du ska flytta tillbaka hit till London, jag vill ha fler dagar med dig och Sofia!

Johanna sa...

Hade man kunnat flytta på min lägenhet hade jag inte haft något emot om den låg i London! Vi kan ha fler hysteriska dagar alla tre nästa gång jag kommer? :)

jenny sa...

Absolut! Det tycker jag låter bra.

Google Analytics Alternative